Fiat 1500 Spider 67
Welkom in deze elegante Fiat 1500 Spider uit 1967
De Fiat Cabriolet (118G) is een tweedeurs cabriolet met twee passagiers, met voormotor en achterwielaandrijving, gefabriceerd door Pininfarina en op de markt gebracht door Fiat van 1959 tot 1967.
Begin 1965 werd de vierversnellingsbak vervangen door een vijfversnellingsbak, terwijl de remmen werden voorzien van servobekrachtiging. De 1500 werd de 118K, samen met een lichte motorupgrade voor 75 pk.
Onze Fiat 1500 Spider is één van de laatste die van de band rolde, met 75 pk én 5 versnellingen.
Meeneemprijs: 20.000 EUR
Bent u zelfstandige? Dan biedt deze wagen het voordeel dat u hem kan inschrijven als 'gewone' wagen op uw zaak (onze wagen is in Belgie gehomologeerd en heeft homologatieattest) . Het kan een leuke promowagen worden voor uw beroepsactiviteiten!
Specificaties Fiat 1500 Spider
- Bouwjaar: 1967
- Type: Cabrio
- Zitplaatsen: 2
- Cilinderinhoud: 1481 cc, 4 cilinder in lijn
- Vermogen: 75 pk
- Transmissie: 5-manueel
- Lengte: 4,032 m
- Breedte: 1,518 m
- Extra: in totaal werden ca. 34.000 exemplaren van deze Fiat gemaakt
Het volledige verhaal achter deze Fiat 1500 Spider
Oldtimers moet je vaak 'ontdekken'. Een Porsche herken je meteen, of het er nu één is uit de jaren 60 of een hedendaagse, je ziet: dit is een Porsche.
Bij andere wagens is het vaak al's meer gissen. Of heb je effectief nog nooit gezien. Ik had hetzelfde bij dit model van Fiat. De productie van de wagen is gestopt in 1967, dus als klein jongetje in de jaren 70, heb ik ze niet veel gezien in het straatbeeld.
Ik zag ze voor het eerst bij Italië-specialist Martin Willems in Emmer-Compascuum, een uithoek in Nederland. Mijn Lancia Flaminia had een motorrevisie nodig, en alle wegen hadden me toen naar Martin Willems geleid. Zijn showroom was een ware ontdekking, Italiaanse pracht uit alle jaren.
De blauwe 1500 spider uit 63, trok onmiddellijk mijn aandacht. Het dak was stuk, de lak niet echt top en het interieur had duidelijk zijn beste tijd gehad. Martin Willems zou zorgen voor een nieuw dak, en in België zou ik wel specialisten vinden voor carrosserie en interieur.
Het resultaat mocht gezien worden.
Ik merkte dat er in Nederland een heuse Fiat 1500-spider club bestond, en uit nieuwsgierigheid ging ik langs bij de voorzitter. De man had net een rode Spider binnengekregen van één van de oudste leden, een dame eind de tachtig. De tijd was gekomen om afscheid te nemen van haar rode Spider.
Hoe mooi de blauwe ook was gerestaureerd met zijn bruin leder interieur, de originaliteit van deze rode was onweerstaanbaar voor mij. Ik deed (de vrouw van) een vriend een enorm plezier door hem de blauwe te verkopen en zelf de rode te houden. Deze werd nieuw geleverd in Californië, de originele eerste inschrijvingsdocumenten zaten er zelfs nog bij. De Amerikaanse roots van deze Spider zijn duidelijk zichtbaar aan de strengere veiligheidsnormen daar: zo heeft hij 2 achteruitkijkspiegels.
Rijden met deze spider is puur genieten. Met zijn vinnige 1500 cc en vijf versnellingen, kan je zeer vlot mee in het verkeer vandaag. Wat voor sportwagen moet deze wagen niet zijn geweest in de jaren 60.
Om deze wagen aan te kopen in de jaren 60 moest je echter een mooi bedrag neertellen...
Voor 1 Fiat Spider kocht je 3 VW Kevers, kocht je een Mercedes of voor 15% meer had je een Porsche 356....
Interesse in deze wagen
Deze schitterende Fiat 1500 spider uit ons gamma staat te koop. Vul gerust dit formulier in als u interesse hebt